''It's the magic of risking everything for a dream that nobody sees but you...'' -Million Dollar Baby-

maandag 21 november 2011

''Go on shake it up, what you gotta lose? Go and make your luck with the life you choose. If you want it all, lay it on the line. It’s the only life you got, so you gotta live it big time!''

Hier ben ik weer met een verhaaltje (a) haha.. heb wel weer wat dingen meegemaakt dus laat ik het maar even met jullie delen ;D
Zoals jullie dus al weten ben ik nu in een nieuwe familie, en het is hier echt top! Ik heb het heel erg naar mn zin enzoo.. ze zijn super! Ik ben de laatste tijd erg druk geweest met basketball. Jammergenoeg kennen Amerikanen niet Sint Maarten, ipv dat hebben ze halloween wat ook heel leuk is natuurijk. Maar 11 november is naast Sint maarten in NL, in Amerika Veterans Day. Dit is een dag waarop ze alle veteranen van Amerika herdenken en eren. Het is een soort iets als wij op 4 en 5 mei hebben maar dan nog wel weer anders ;p Wij hadden die dag op school daar een plechtigheid voor, en er waren ook veteranen enzoo.. Hier kon ik even een stukje Amerikaans Patriotisme meemaken. Met ''the pledge of allegiance'' en kleine kinderen Amerikaanse liedjes horen zingen over het leger en soldaten enzo. Heel leuk om te zien en mee te maken. Iets wat je in NL niet op deze manier even een, twee, drie tegenkomt. Afgelopen maandag waren de eerste trainingen weer begonnen. De coach vond het een goed idee om two-a-days te doen. Wat betekent; twee trainingen per dag! Ze wilde in de middag niet tijd verspillen aan conditie dus besloot ze om 's ochtends om kwart voor zeven, voor schooltijd, conditietraining te doen. En 's middags uit school meer techniek enzo te doen. Dus zoals je nu denkt; dat was vermoeiend.. ;p haha.. iedereen was erg moe, helemaal aan het einde van de week. School er tussenin was ook meer bijkomen enzoo ;p haha.. Maargoed,, we hebben het er blijkbaar voorover ;p Uiteindelijk hebben we in de middag nog steeds wel conditie moeten doen trouwens.. ^^ nogal gemeen maarjah.. Dat vooral omdat 's ochtends mensen te laat waren, en dan kan het hele team daarvoor lopen natuurlijk ;p Ook was afgelopen dinsdag County Government Day. Was heel leuk om mee te maken, want we gingen naar het gemeentehuis waarin een rechtzaal was. Wel leuk om te zien dus hoe dat er allemaal uitzag..! echt zo'n rechtzaal als in de film enzoo.. ;p haha... Afgelopen woensdag hebben we ons toneelstuk opgevoerd. Dit is ook allemaal in competitieverband. We voeren het in totaal drie keer op waarvan afgelopen woensdag de eerste keer was. Dit was meer een soort van oefenen, waarbij de jury en negen andere scholen waren. Zij geven je dan tips, waar je aan kan werken voor twee weken, en dan dus twee weken later voer je het op voor het echte werk. en als je supergoed bent enzo kun je uiteindelijk winnaar van de staat worden en dan van het land ofzo geloof ik. Tussendoor voeren wij het trouwens nog een keer op voor de hele school, vandaar de drie keer ;) Ik heb toen we dus woensdag aan het opvoeren waren enzo, echt supergoede toneelstukken gezien, sommige scholen waren echt zooo goed! Wij waren opzich niet heel goed, maargoed we kunnen nog verbeteren in de twee weken, dus we zullen zien het het voor het eggie gaat worden.. ;D Wel leuk om te melden is; de jury deed dus wel beoordelingen en er werden ook soort van ''awards'' uitgedeeld enzo.. Nu is het dus zo dat ze, jaa hier komt het; Romy Sloot een Outstanding Actress vonden! jaa, je wilt dat ik dat herhaal? okee doe ik graag ;p ; Romy Sloot is een Outstanding Actress.. mhuahaha.. haha,, goed hea.. (H) had je toch zeker niet even gedacht ofwel dan.. ;p haha.. Verder ben ik afgelopen vrijdag naar een Nebraska Basketball game geweest, en gister (zaterdag) naar een Nebraska Volleyball game. Het was echt superleuk om daar te zijn en dat mee te maken enzo! Ik vond volleyball wel beter en leuker dan basketball, want het was er veel drukker en leukere sfeer en mensen enzo! Beide wedstrijden werden door Nebraska gewonnen, uiteraard ;p haha.. Ook afgelopen tijd nog wat geshopt enzoo,, beetje gechildd.. Jaa alles gaat echt supergoed met mij.. ! haha ;D heb het heel leuk hier enzoo.. :) echt top! Aanstaande donderdag is het trouwens Thanksgiving, een dag die wij in NL niet kennen.. Thanksgiving is de dag van de kalkoen,, mhuahah en het extreem vele eten! Dus ik ben benieuwd hoe het gaat worden.. Verder is de dag na thanksgiving Black Friday. Dat is de dag dat alle winkels midden in de nacht rond twee uur open gaan, omdat ze allemaal uitverkoop hebben. Dit is de dag dat mensen dus ook tentjes neerzetten bij winkels en er als eerste willen zijn om de beste deals te hebben. Je kunt tv's enzoo zegmaar honderden dollars goedkoper krijgen en als dat soort dingen.. Je heb dus ook allemaal mensen schreeuwend en gillend door elkaar lopen dringen en al dat soort dingetjes.. Althans; dit is alles wat ik erover gehoord heb, we zullen zien of het ook echt zo word haha ;p.. Ik geloof van wel, maar ik zal het jullie mededelen.. ;D Dus leuk weekje aan  het komen,, heb dr zin in ;D haha.. verder heb ik ook al de eerste kerstcadeau's gekocht.. jaa het leuke gaat komen hoor..! Doe Sinterklaas ook maar even de groeten van mij, want ik las dat die alweer in 't land is..! ;D haha.. Ook heb ik weer foto's geupload. Het zijn foto's van mn nieuwe brother Kellen, County Government day, en Nebraska basketball en volleyball! veel fun met kijken, dit is de link; https://picasaweb.google.com/109637675058220932368/NewPics#
Heel veel liefs, xxx (L) 


p.s.:
Dit vond ik ook wel leuk om even te plaatsen, ik vond het ergens op internet, geloof ik ;) :

How do you know what a dream is if you never accomplished one. How do you know what an adventure is if you never took part in one. How do you know what anguish is if you never said goodbye to your family and friends with your eyes full of tears. How do you know what being desperate is, if you never arrived in a place alone and could not understand a word of what everyone else was saying. How do you know what diversity is if you never lived under the same roof with people from all over the world? How do you know what tolerance is, if you never had to get used to something different even if you didn’t like it. How do you know what autonomy is, if you never had the chance to decide something by yourself? How do you know what it means to grow up, if you never stopped being a child to start a new course? How do you know what it is to be helpless, if you never wanted to hug someone and had a computer screen to prevent you from doing it. How do you know what distance is, if you've never looked at a map, and said “I am so far away”. How do you know what a language is, if you never had to learn one to make friends. How do you know what an opportunity is, if you never caught one. How do you know what pride is, if you never experienced it for yourself, realizing how much you have accomplished. How do you know what it is to seize the day, if you never saw the time running so fast. How do you know what a friend is, if the circumstances never showed you the true ones. How do you know what a family is, if you never had one that supported you unconditionally . How do you know what borders are, if you never crossed yours , to see what there was on the other side. How do you know what imagination is, if you never thought about the moment when you would go back home. How do you know what craving is, if you never took some other people in your life as your mother, father, sister and brother.

How do you know the world, if you have never been an exchange student? <3



xxx HVJ

13 opmerkingen:

  1. Yes, eindelijk is het me weer eens gelukt om de eerste te zijn :) Lieve Romy, wat heb je weer een leuk verhaal geschreven en wat een geniale teksten en plaatje van to be your own "Hero" Je moet het elke keer maar weer vinden!
    Super om te lezen dat je geniet van alles wat je meemaakt. Gisteren eindelijk weer eens heerlijk met je geskypt en inderdaad ervaren dat je in een ontzettend leuk nieuw gezin bent gekomen. Lieve schat geniet met volle teugen! Wij genieten met je mee in je verhalen en prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo Romy
    hier een berichtje van onze kant wij zijn blij dat je het na je zin hebt in het nieuwe gast gezin.je maakt wel lange dagen als ik het zo lees wat doe je nu liever basketball of vollybal.Ben jij ook in een halloween kostuum langs de deuren geweest en lekkere dingen opgehaald of liet jij de kinderen bij de deur schrikken.Trouwens heb je onze kaart en de speculaas kruiden en het recept al ontvangen anders is het wel erg lang onder weg.
    Wij hebben je verhaal met plezier gelezen wij wensen je veel geluk daar en geniet ervan dit zijn ervaringen die ze je niet meer afnemen
    veel liefs Henk en Agatha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hooooi Romy.
    Wat een geweldig verhaal weer. Echt, ik word blij van jouw belevenissen daar.
    En waaaaaaaaaaaaaaaauw, JE HEBT EEN AWARD GEWONNEN. Gefeliciteerd romy, doe je weer goed!
    He maar heb je al een tent? Ik verwacht dat jij voor de uitverkoop gaat.
    Fijne Thanksgiving, en nog heel veel genieten daar! & dat je het even weet; ik mis je gezelligheid!

    Liefs, Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Agatha en Henk;
    ik weet nog niet echt welke ik leuker vind, aangezien ik nog geen basketball wedstrijd gespeeld heb en het seizoen met trainingen nog maar net begonnen is, dus we zullen zien. En ja, ik heb jullie pakketje ontvangen en mijn excuses dat ik jullie dat niet eerder heb gemeld.. (a) heel erg bedankt daarvoor!


    haha,, nee ik heb nog geen tent, maar het gaat helemaal goedkomen uiteraard ;p haha

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hooooooi!
    Leuk om weer wat te lezen van je:D
    Super tof om te zien dat je het hier zo naar je zin hebt. Je hebt het wel druk met dat sporten hè;p haha!
    En eeeeindelijk foto's :D Maar ik mis nog wel wat foto's van jou en je homie! (a)
    Hier gaat het ook goed! Druk met school enzo :p
    Geniet van je tijd daar! Gaat snel. Je bent er al 4 maanden joh! Spreek je snel weer :)
    Lieeeefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee Romy, grappig dat ze van zoiets als een toneelstukje een competitie maken! Het zal wel wat meer voorstellen dan het schooltoneel in NL.
    Groetjes Erna + familie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. we zijn blij dat je het hebt ontvangen en nu maar pepernoten bakken.veel succes we horen nog wel of het je gelukt is.groetjes en een fijne dag op school.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. haha,, jaa het is hier wel anders ;D maar echt top! en de pepernoten gaan zeker lukken.. ;p haha.. ik zal daar ook wel even foto's van makenn.. ;D haha
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Romy,

    Wauw het genieten spat er van af. Geweldig leuk voor je dat het zo goed gaat. Ga zo door. En natuurlijk kijken we er niet van op dat je een award hebt. Je heet toch Romy Sloot.
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Dikke kus uit Giethoorn Gerrit en Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oma uit Steggerda26 november 2011 om 16:02

    Hallo Romy,
    Ik zit weer bij je moeder en vader op de tippe! Haha, begrijp je wat ik hier neer schrijf? Volgende week zondag 4 december gaan we weer gezellig Sinterklaas vieren bij mij. Iedereen komt dan weer. Gelukkig ben jij er niet bij ;)
    Haha, nee hoor, ik mis je enorm en ben altijd aan het tellen hoeveel maanden je nog weg bent.Blijf gezond en genieten. Dikke KUS van mij. PS. het acteren heb je van mij zeker haha!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @oma,
    jaa ik begrijp het helemaal ;p haha.. jammer dat ik er niet bij kan zijn :( maar we halen het volgend jaar toch gewoon weer even in ! ;D ik mis jou ook heel erg. Hou je taai, en tot de pruimetijd!
    xxx liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hallo romy

    hier even een berichtje van mij.
    ik ben nu bij Henk en Agatha en die heeft mij je verhaal voorgelezen.Zoals ik hoor heb je het nu goed naar je zin daar ben ik blij om.
    Ik heb een brief voor je geschreven en die zullen je ouders voor mij posten.
    Ik wens je een fijne december maand toe en ik ben blij dat je het naar je zin hebt.
    Hou je haaks . groetjes van oma Sloot

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Oma
    leuk dat je ook even gekeken hebt op mn site! ;D ik kan niet wachten om je brief te ontvangen ;D ik hoop dat je een leuke sinterklaas hebt gehad, en jij verder ook een leuke december maand!
    xxx Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter!
Ik stel het zeer op prijs, en zal proberen elke keer te reageren :)
Liefs, Romy