''It's the magic of risking everything for a dream that nobody sees but you...'' -Million Dollar Baby-

zaterdag 24 september 2011

''You know the world can see us, in a way that’s different than who we are...''

Afgelopen weekend was wel relaxed. Vrijdags speelde Ludwig een football game, de eerste die ze verloren hadden. Wel weet ik nu hoe gevaarlijk het kan zijn aangezien een van ons team naar het ziekenhuis moest en een zware hersenschudding heeft. We vervolgens moesten we wachten tot er weer een nieuwe ambulance stond voor het geval dat. Dit was niet nodig ondanks dat iemand anders van ons team ook een hersenschudding opliep. Nog iemand anders draaide zn knie de verkeerde kant op, dus we hebben drie blessures nu .. haha.. niet zo nice duss.. ;p verder kon ik zaterdag weer lekker vroeg uit bed want ik had een volleyball toernooi. We wonnen een van de drie, en werden zesde uiteindelijk. Opzich speelden we wel goed, dus das ook wel relaxed. Ook kwamen de drie kindern van Carolyn zaterdag onze kant op want we gingen naar de fair is een plaatsje verderop. Jake en Rachel pickten Ludwig en mij op aangezien Joyce al weg was met de drie kids omdat het volleyball wel lang duurde. Onderweg naar de fair reden wij langs een kerel die liep langs de snelweg en Ludwig kwam op het geweldige idee om hem op te picken aangezien hij een goede daad wilde doen ^^ Dus wij rijden terug over de vluchtstrook naar die man en hij begint op ons af te stormen, want hij was natuurlijk bang dat we weer weg zouden rijden. Bleek dat het een kerel van 22 was die ook in Steinauer woont. Wij kenden hem niet maar hij was nogal vaag. Hij had zo goed als de hele weg gelopen (wat ver is) want hij wilde ook naar de fair maar heeft geen auto.. -_- Hij blij met the ride, Ludwig blij met zn goede daad ;p De fair was wel gezellig en leuk, het is zegmaar en kermis en rommelmarkt in een. Er waren wel leuke attracties en de kindjes waren ook gezellig. Zij bleven ook bij ons slapen, waar we dus met negen mensen waren in een huis met vier bedden.. ^^ Wij gingen nog een film in de kelder kijken, was wel een vage film, je moet hem maar kijken hij heet ‘’the number 23’’ het is met Jim Carrey. In de kelder sliepen Rachel, Jake en Ludwig. Op de begane grond sliepen op banken twee kindjes, in een stoel sliep Sara, Joyce sliep in dr bed, een ander kindje sliep in een bed en Romy sliep ook in dr bedje.. Wel heb ik een homecomingdress kunnen vinden ;D echt naisz… Ook nog een leuke sweater, wat wel nodig is aangezien ik bang ben voor de winter (a) ;p haha nee valt wel mee. Het is nu echt superlekker weer alleen de school heeft een achterlijk koude airco omdat ze niet willen dat we in slaap vallen ;p haha.. dus het is koud in school.. ;s Voordat we vertrokken naar het shoppen we de RC van EF nog bij ons geweest, die kwam kijken hoe alles was. Dat moet ze doen bij elk gastgezin in haar regio, dus vandaar;) Verder zijn we na het shoppen nog uit eten geweest in een mongolisch restaurant. Het was net zoiets als die andere en lekker J Maandag had ik een spaans toets en Ik ben heel trots op het resultaat aangezien ik een 100 % had :D woehoeee.. het was niet eens zo makkelijk als de voorgaande. Ik moest zinnetjes schrijven en woorden en werkwoorden veranderen.. jep ik ben trots mnjonge.. ;p Dindag hadden we nog volleyball wedstrijd, jammergenoeg verloren.. het is niet zo dat we slecht zijn ofzo, en we winnen ook wel sets het is alleen zo dat mensen zich niet lang genoeg kunnen concentreren ofzoiets, waardoor ze verslappen en dingen fout gaan.. ;s we weten allemaal dat Romy tegenstanders kapot kan pesten, maar goed dit is toch anders… ;p (a)  verder hadden we gister nog een volleyballwedstrijd, waarin ik er ben achtergekomen hoe hard een zaalvloer eigenlijk kan zijn. Natuurlijk zijn er vele keren eerder geweest dat Romy op de grond lag om een bal te redden maar die van gister was niet normaal.. ;p  Ik serveerde en speelde vervolgens backrow waarna iemand besloot om hem keihard langs de lijn te slaan, waarbij romy een mooie zweefduik maakte om enig kans te maken op een redding wat hem niet helemaal word.  Ondanks dat we geen punt eraan hebben overgehouden heb ik er wel een blauwe elleboog aan overgehouden, yay me! ;D  En vandaag hadden we weer een footballgame. Dan morgen dus shoppen, en verder weet ik nog niett.. ;p Als iemand de behoefte voelt om mij pepernoten te sturen dan heb ik daar totaal niks op tegen! Ik heb gehoord van bronnen dat ze weer in de winkels liggen, en aangezien walmart dit goede product nog niet kent, zullen jullie mij toch even moeten helpen hierin (a) Het adres kun je opvragen @ Huize Sloot. Ik stel het zeer op prijs evenals de leuke kaartjes die aardige mensen mij sturen! Thanks a lot, het is heel leuk om exhausted uit school de komen en een kaartje te ontvangen :D Nu zal ik even proberen of het foto verhaal werkt, dus hier zijn nog een aantal links; Vervolgens zouden we zondags gaan shoppen in Lincoln wat we uiteindelijk ook gedaan hebben, maar zoals verwacht waren we weer laat wat uitkwam op anderhalf uur shoppen, wat dus veel te weinig is. Als het goed is gaan we daarom zaterdag weer







verder zit Romy hier natuurlijk midden in the country en waar houden mensen in the country van? Jazeker; country muziek! Woehoee,, nu is dat niet echt Ludwig’s en mijn favoriet maar dr zijn liedjes bij die wel gaan. Liedjes die mensen hier top vinden zijn bijvoorbeeld;
‘’Bare foot blue jean night’’ – Jake Owen
‘’If I die young’’ – The Band Perry
Verder is het weer hier nog steeds wel goed, dus das wel chill.. ;) Ook heb ik mn ‘’rapport’’ gekregen, hier zijn de cijfers (H) ;p ;

Speech/Drama = 98  % = A
Geography  = 100% = A+
Spanish 3  = 90  % = A-
Am. History = 62  % = F
Ath. Training = NO GRADE YET
Economics   = 100 % = A+
English  = NO GRADE YET
Trig/Stats = 100 % = A+

Voor Engels en Athletic Training heb ik dus nog geen cijfer. Ik denk niet dat voor athletic training er een komt, maar engels hebben we nog geen toets gehad ofzo dus vandaar.. ;) Voor trig ook nog niet maar das huiswerk denk ik ofzoiets.. Verder kan ik History uitleggen (a) Ik was vergeten huiswerk te maken een dag omdat ik zo druk was met alles etc etc,  en had daar dus totaal geen punten voor gekregen dus vandaar dat die zo laag is. ;) maar dat komt wel goed aangezien geschiedenis wel lukt.. ook jammer, ze hebben wel iets anders hiervoor. Het komt op hetzelfde neer. De puur is hetzelfde maar de melk variant zit een nootje in.. Dat wilde ik ook even melden ;p haha,, Ik denk dat zondag maar skype dag word ofziets ;) dus als je wil kun je me even mailen ofz. Of iets anders en dan miss dat we ff kunnen skypen (a) Verder is ook leuk om te melden dat Amerikanen veel strenger zijn in dingen dan nederlanders. Bijvoorbeeld; leraren mogen alleen vrijdags een spijkerbroek aan, de andere dagen van de week moeten ze nette kleren aan hebben. Ook zijn heel veel woorden verboden zoals bijvoorbeeld ‘’shit’’. Nu vinden veel mensen dan in NL geen eens meer een scheldwoord. Ook het word ‘’retarded’’ mag je niet gebruiken. Dat betekend zegmaar dat je niet helemaal lekker in je hoofd bent. Wanneer je een van deze of andere woorden als bijv. bitch ofzoiets gebruikt kan je meteen een essay schrijven van weet ik hoeveel woorden! Nu is dat bij mij nog niet het geval geweest natuurlijk aangezien ik nooit scheld en netjes opgevoed ben, maar bij sommige anderen wel al.. ;p haha,, het is wel grappig, tenzij je het zelf bent natuurlijk ;p Ook heb ik in de afgelopen drie dagen als drie slangen gespot ;o echt grappig. Het zijn natuurlijk niet van die mega grote slangen ofzo, maar toch ;p wel gek aangezien je die in NL niet zomaar voorbij ziet gaat.. ;p Geen problemos maakt u zich maar niet drukos.. ;) Ook houden Amerikanen van pindakaas ;p haha,,, en grappig hea.. ;p dat had ik nooit geweten maar ze zijn echt gek op pindakaas. Ze gebruiken het overal voor, je hebt bijv reesers; das snoep. Zegmaar chocola met pindakaas, vervolgens heb je natuurlijk the peanutbutter and jelly sandwiches.. waarvan ik gister mn eerste heb gehad ;o jahoor primeurtje hierzoo :O ! woehoee… het was niet zo vies als dat het klinkt maar lekker is ook anders. Maar goed ze gebruiken dus overal pindakaas voor terwijl ze het eigenlijk helemaal niet veel gebruiken voor op brood. Das dus weer gek hea ;p .. verder kennen ze bounty’s niet :( ook jammer, ze hebben wel iets anders hiervoor. Het komt op hetzelfde neer. De puur is hetzelfde maar de melk variant zit een nootje in.. Dat wilde ik ook even melden ;p haha,, Ik denk dat zondag maar skype dag word ofziets ;) dus als je wil kun je me even mailen ofz. Of iets anders en dan miss dat we ff kunnen skypen (a) Verder is ook leuk om te melden dat Amerikanen veel strenger zijn in dingen dan nederlanders. Bijvoorbeeld; leraren mogen alleen vrijdags een spijkerbroek aan, de andere dagen van de week moeten ze nette kleren aan hebben. Ook zijn heel veel woorden verboden zoals bijvoorbeeld ‘’shit’’. Nu vinden veel mensen dan in NL geen eens meer een scheldwoord. Ook het word ‘’retarded’’ mag je niet gebruiken. Dat betekend zegmaar dat je niet helemaal lekker in je hoofd bent. Wanneer je een van deze of andere woorden als bijv. bitch ofzoiets gebruikt kan je meteen een essay schrijven van weet ik hoeveel woorden! Nu is dat bij mij nog niet het geval geweest natuurlijk aangezien ik nooit scheld en netjes opgevoed ben, maar bij sommige anderen wel al.. ;p haha,, het is wel grappig, tenzij je het zelf bent natuurlijk ;p Ook heb ik in de afgelopen drie dagen als drie slangen gespot ;o echt grappig. Het zijn natuurlijk niet van die mega grote slangen ofzo, maar toch ;p wel gek aangezien je die in NL niet zomaar voorbij ziet gaat.. ;p Ik heb nog meer te melden maar kan er zo een twee drie niet opkomen, dus dat laat nog even op zich wachten! Nu ga ik genieten van mn weekendje! Tot laterss (K) 


xxx (K) hvj




6 opmerkingen:

  1. Zo eindelijk mag ik als eerste reageren. Nou Romy je hebt weer een heerlijk verhaal met zelfspot en humor geschreven. En wat super dat we nu eindelijk allemaal van jouw foto's kunnen meegenieten. De link werkt nu echt een keertje na bijna 3 maanden dat je in Amerika verblijft.
    we hopen natuurlijk dat je nog veel dingen gaat meemaken en ervaren en die natuurlijk ook vast gaat leggen op de fotocamera. Het zou ook wel handig zijn wanneer je bij je verhaal je adres typt zodat we allemaal jou kunnen bombarderen met brieven, kaarten en pakketjes met PEPERNOTEN!!! Lieve schat blijf vooral zo doorgaan en volop GENIETEN!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo Romy je hebt weer heel wat beleeft daar het was en is weer een heel verhaal.ook wij hebben de fotos bekeken en gezien dat je buiten meer ruimte hebt dan binnen,maar het belangrijkste is dat je het daar naar je zin hebt.oom Henk zegt dat je ook zelf pepernoten kunt bakken dan kun je die amerikanen aan het pepernoten eten zetten .misschien vinden ze die lekker kun je een handeltje beginnen in pepernoten (hahahaha)verder wens ik je veel plezier daar en we sturen wel weer eens een kaartje we denken aan je

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Romy,

    Het was weer een druk weekje voor je. Zo te zien gaat het prima op school en wat de geschiedenis betreft daar heb je je weer goed uit gered!!!!
    Ik zie dat je ook nogal eens gaat shoppen. Wil je, hoeft niet direct, eens kijken of ze nog spijkertuinbroeken hebben van Lee of Levi's en hoe duur die zijn? Die zijn hier niet meer te vinden. Gewoon de ouderwetse. Je weet wel wat ik bedoel toch? Nou ik hoor het tzt wel.
    Ook wij hebben p r a c h t i g weer. Jazeker, ZOMER. Alleen een beetje laat. En iedereen loopt te proesten en te hoesten omdat ze geen weerstand hebben opgebouwd. Gerrit is al drie weken niet fit en is vorige week vrijdag helemaal afgeknapt en zit dus ziek thuis wat maar niet beter wordt.
    Nou ja, misschien krijgen we nog een geweldig najaar en blijft de zon schijnen.
    Tot de volgende keer weer en maak er een relaxte zondag van.
    Dikke kus uit Giethoorn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjulliewel!
    gelukkig dat de links nu werken, dat scheelt weer een hoop gedoe ;p
    hahah,, ik moet nog even uitvinden hoe ik ze moet maken dan want ik heb niet vaak pepernoten gebakken. ook moet ik alles veranderen qua maatheden, aangezien cm en liter en alles hier niet werkt.. ^^ @ Marianne, ik zal proberen voor je te kijken, tot nu toe zijn we nog niet in de Levi's etc geweest, maar ik neem graag de moeite voor je ;) Ik weet welke je bedoelt ja :) Gerrit moet gauw weer beter worden! wat is dit ;o jullie beginnen nu dus wat beter weer te krijgen? das wel mooi dus :) als je niet ziek bent tenminste ;p kom op! gauw beter worden :D
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heey Romy we sturen je een zakje speculaaskruiden en een recept toe dan weet je in ieder geval hoe je ze moet maken alvast succes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Agatha, awesome!! ;D dat moeten jullie echt doen das naisz.. :D :D woehoee,, dat word superleukk :D dankjulliewel!!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter!
Ik stel het zeer op prijs, en zal proberen elke keer te reageren :)
Liefs, Romy