''It's the magic of risking everything for a dream that nobody sees but you...'' -Million Dollar Baby-

donderdag 8 september 2011

''I know that something has changed, never felt this way and right here tonight, this could be the start of something new!''


Hier weer een updateje (a)
Voor mijn gevoel een tijd geleden dat ik wat geschreven heb. Een week ofzoiets geloof ik.. (a) Ehmm.. Afgelopen donderdag was onze eerste volleyball match, het was een toernooi verdeeld over twee dagen. Donderdag moesten we twee wedstrijden spelen, en zaterdag twee. We hebben jammergenoeg alle vier verloren, waarvan sommige spannend en andere minder spannend.. ;p Voor mijn gevoel heb ik wel aardig gespeeld aangezien ik het nog nooit eerder echt had gedaan. Het is een stuk ingewikkelder dat het gymvolleyball op school in NL. Allemaal tactiek etc etc. dus jah.. Joyce ging het weekend op een trip naar Colorado met haar zussen, dus moest ze voor Sara, Ludwig en mij een nieuw onderkomen vinden. Ludwig verbleef een nacht bij onze IEC, Sara een nacht bij een vriendin ofzoiets. En ik verbleef het gehele weekend bij mijn volleyballcoaches, die tevens leraren op school zijn. Ik heb daar Donderdag, Vrijdag, Zaterdag en Zondag geslapen. Maandag aan het eind van de middag werd ik weer opgehaald door Joyce. Ik heb echt een top weekend gehad! Het was echt super gewoon. Rianne (nederlandse student die naar zelfde school gaat als mij) sliep er vrijdag en zaterdag ook, ivm volleyball. Ze heten trouwens Mr. en Mrs. Anderson (a) heel amerikaans.. ;p ze hebben ook een geadopteerd zoontje Kellen, hij is zes jaar geloof ik. De afgelopen vier jaar hebben ze een exchange student gehad maar besloten dit jaar om een pauze te nemen want Kellen heeft ADHD (geloof ik) waardoor het nogal drukjes is. Opzich vond ik hem niet echt speciaal of meer druk dan Carolyn’s kinderen, en andere kindjes hier.. Maar misschien dat dat gewoon mij persoonlijk is ;p Naja, zaterdag na volleyball waren ik, rianne en mrs Anderson nog naar Lincoln geweest voor wat boodschapjes en zondag zijn mrs Anderson en ik naar Beatrice geweest. Rianne kon niet mee omdat die opgehaald werd door haar hostparents. Ik heb in Beatrice nog wat shorts gekocht voor volleyball (en basketball alvast). De Andersons hebben echt een heel mooi huis! Ik bedoel vergelijken met thuis is het natuurlijk niet echt bijzonder ;p haha.. :D dat weten we allemaal, maar vergeleken met Joyce’s huis, HET IS DE HEMEL! Ze hebben een ‘’exchange student big bedroom’’ en een ‘’exchange student bathroom’’ :O :O echt gewoon je eigen badkamer hea.. ! vervolgens hebben ze nog ik geloof drie andere badkamers, een Jacuzzi en soort van twee woonkamers. Ook is het ook gewoon de ruimte die ze hebben wat erg relaxed is. Want joyce haar huis is dan wat kleiner dus alles staat vol, terwijl hier echt gewoon plaatsen zijn waar niks staat :O je wil niet geloven hoe gek dat voor mij was. Ik heb echt een geweldig weekend gehad, waarvan ik ondanks het gehang van een  6 jaar oud ADHD zoontje meer rust heb gekregen dan dat ik thuis had gehad. Echt ongelovelijk.. Ik kan je ook niet beschrijven hoe ik heb gemist mn eigen slaapkamer te hebben. Al was het maar voor vier nachten! Ik vond het echt super gewoon..! Ik mis het eerlijk gezegd wel meer dan dat ik had verwacht; mn eigen kamertje. Ik heb niet echt een eigen plekje weetje. Ik deel mijn kamer met Sara, dus stil is het nooit. Aangezien je als er  geen geruis is, van ongeveer 15 meter afstand haar kan horen ademen. ;s ;s Vervolgens moet Ludwig door onze kamer heen lopen om in de zijne te komen. Vraag me niet waarom iemand dat ooit zo gebouwd heeft maar toch. En onze kamer heeft ook geen deur, dus je kunt gewoon lekker naar binnen lopen! Om eerlijk te zijn heb ik het gevoel dat ik op de gang/overloop of zoiets slaap ;s ;s . Je wil niet weten hoe ik heb genoten van mijn vier daagjes alleen! Het was geweldig! Ook gewoon gezellig met Kellen gespeeld, met de Wii en al die andere toys die hij heeft. Verder hadden we gister weer een volleyball wedstrijd die we net verloren hadden. Het was 3 out of 5. Zij hadden de eerste set, wij de tweede. Vervolgens werd de derde set iets van 31-29 dus ook net verloren en de vierde set jammergenoeg ook, maar het was wel een verbetering vergeleken met donderdag/zaterdag, dus das wel nice. ;D ik heb morgen weer een volleyballgame, en tussendoor ook maar wat school dingetjes doen. Vanavond gaan Ludwig en ik naar een youth group van de kerk. We waren uitgenodigd door klasgenootje, dus daar gaan we maar even kijken.. het word vastwel leuk. ;D ook heb ik foto’s gemaakt van het huis en school vandaag, dus die worden binnenkort up geload! Jajaa,, ik weet het ; eindelijk ;p haha.. sorry (a) ik had al eerder een filmpje gemaakt maar lukt me niet om up te loaden op youtube ofzoiets etc etc. dus dan maar zoo.. ;) Ook wil ik iedereen bedanken voor de reacties op mn blogs.. echt heel nice dankjulliewel En natuurlijk voor de kaartjes die ik hier ontvang (a) echt super! Ik zit nu bij engels, we moeten een gedicht schrijven waarvan de intro 16 regels is, de conclusie 16 regels is, en daartussen je 16 regels moet schrijven over iedereen in de klas. Die uit 17 personen bestaat. :O dus het is best nogal veel werk. Maar; dit verwacht je nooit, Romy is al klaar ! Overachiever! haha ;p Dus vandaar dat ik dit nu ff aan het typen ben.. ik kan het alleen pas vanaaf uploaden want blogspot is geblokt op school.. ;p

‘s avonds;

Hier ben ik weer,, ik ben net terug van Youth Group. En laten we zeggen dat het interessant was. Het was echt leuk om op een manier als deze bezig te zijn met je geloof. Eerst was een soort van viering in een klein kerkje, en daarna gingen we zegmaar naar een soort van pastorie waar we wat dronken en gewoon gingen praten etc. we kregen een boek met allemaal dingen over het geloof in en je hoort ook een bijbel bij je te hebben. Die krijgen Ludwig en ik nog. De pastoor besteed er geloof ik veel tijd in en investeerd echt. Per boek kost hem twintig dollar. We gaan zeker nog vaker heen, wat mij betreft elke week. Ook waren er mensen van andere scholen wat ook wel leuk was, aangezien je dan weer nieuwe mensen ontmoet.. Ja het was wel vetjes.. Straks gaat ik maar even slapen want het is alweer bedtijdd.. de dagen zijn te kort.. (a) Welterusten! 


xxx liefs hvj

5 opmerkingen:

  1. Haaaalloo!
    Yes ik mag weer eens de eerste zijn;) hahah! En het was anderhalve week hoor, sinds je vorige verslag:p Maar ik vergeef het je, je zult het nu ook wel druk hebben met school. Het is nu inderdaad hoog tijd voor die foto's:p Ben nu wel erg benieuwd!
    Kan me ook voorstellen dat het even lekker was om je eigen kamer te hebben. Lekker een plekje voor jezelf waar je je even kunt terugtrekken. Maar is er helemaal geen kamer over verder dan? Want Joyce heeft toch ook al kinderen die het huis uit zijn?
    Hoe gaat het op school enzo? Is het makkelijker of moeilijker dan in Nederland? En met je autorijden?:P Lijkt me echt lachen!
    Hier gaat het nu even minder.. Ben ziek, terwijl ik vandaag juist eens een hele leuke dag had op school.. Zo stom is dat!
    Afgelopen zondag hebben we trouwens met de familie Oosterkamp een fietsroute van je opa gefietst, en daarna gebarbequed. Was erg gezellig! Volgens mij vond je oma het bbqen ook heel gezellig:) Jammer dat je er niet bij was, maar er werd al gesproken over volgend jaar, dus dan mag je lekker meefietsen;p
    Nou ik stop er weer mee, voordat iemand anders nu ook een berichtje typt waardoor ik niet meer de eerste ben;) (goed over nagedacht toch?)
    Tot snelllllllll:D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey!
    nee ze hebben geen kamer over ofzoiets. Er waren al twee kinderen uit huis voordat Sara geboren was ^^ dus die hebben nooit in een huis gewoont met zn allen. Op school gaat het wel goed geloof ik. Nog niet al mn toetsen terug.. Autorijden is echt heel leuk en grappig, dus das wel vetjes (H) ik vind het echt jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar dat gaan we het volgend jaar gewoon doenn.. :D en jaa heel slim en goed over nagedacht ^^ ;p haha..
    liefss

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Romy,

    Wat leuk om te horen dat je een super weekend hebt gehad bij je IEC. Dus lekker tot rust gekomen daar. Hmmmmm, dat houdt dus in dat je in huize Scholl niet aan zoveel rust toekomt. Tja, hier moeten we eens over praten dacht ik zo!
    En heeft Joyce ook een leuke trip met haar zussen gehad? Maandag had je vrij want toen was het Labor day toch? Heb je trouwens veel huiswerk of valt dat mee? Ik hoop dat je a.s. weekend eventje weer wat meer tijd hebt om te skypen. Kunnen we dan fftjes gezellig bijkletsen.
    De herfst is hier al in de zomer ingetreden. Echt niet leuk meer af en toe. En bij jullie?
    Heb ook nog een mailtje van jou gehad via hyves. Huhhhhh, begrijp ik het niet. Moet je me toch nog even toelichten hoor.

    Lieve schat, je maakt van alles mee, leuke en misschien ook minder leuke dingen. Hou je taai!!!
    Ik hou van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. fijn om weer wat van je telezen en dat alles goed gaath jammer dat je geen eigen slaapkamer hebt en dat Ludwig door jou slaapkamer moet je hebt dus wat minder prive,maar het belangrijkste is toch als je het maar gezellig hebt.hoe gaat het op school heb je je draai wat gevonden?en de lessen zijn die net zo als in nederland of hebben ze een andere manier van les geven.tot de volgende keer en pas goed op je zelf we denken aan je gr Agatha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ mam, ik heb niet bij mn iec geslapen, please lees dit even beter! ;o en ja ze heeft een leuke trip gehad. heb opzich redelijk huiswerk, en ja ik had een vrije dag. bij ons is het echt superlekker weer :) en ik heb je niks via hyves gestuurd hoor..
    xx

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter!
Ik stel het zeer op prijs, en zal proberen elke keer te reageren :)
Liefs, Romy