''It's the magic of risking everything for a dream that nobody sees but you...'' -Million Dollar Baby-

dinsdag 16 augustus 2011

''My mother told me when I was young, we’re all born superstars!''

Vandaag had ik mijn eerste Amerikaanse schooldag, dit word eventjes een verslagje;

Om zes uur moest ik opstaan omdat de bus ons om kwart over zeven op zou halen. Rond vijf over zeven gingen wij er heen omdat we dachten hem te horen. bleek dus niet zo te zijn. wij buiten wachten aangezien we een kleine tien minuutjes hoefden te wachten. Het miezerde een beetje maar dat was niet zo erg. Wij hebben er bijna drie kwartier gestaan uiteindelijk, terwijl het steeds harder regende, omdat dit jaar de bus ons later oppikt, wat aan de ene kant dom was aangezien we het niet wisten en lang moesten wachten. maar aan de andere kant kunnen we nu wel een half uur langer slapen! Yay,, dus hier ben ik wel blij mee. Naja de bus was nogal saai, en toen we uit de bus in school stapte plensde het echt heel erg. Dus nog wel een beetje nat geworden ;p hahaa,, maar niet zo nat als dat ik zou worden op de fiets. Alle mensen van school moesten naar de oude gymzaal want daar kregen we een lang verhaal te horen, de leraren te zien, en bladiebladiebla.. Na dat begonnen onze eerste lessen die ongeveer twintig minuten duurden omdat het meer kennismaken was en we eerder uit waren. De lessen waren dus wel saai aangezien we bij sommige meer alleen zaten en wachten tot de bel weer ging. Ook kregen we de boeken die erg dik zijn.. ;s Onze laptop ontvangen we maandag. De lessen die ik heb zijn denk ik wel oke, ik heb nog niet echt les gehad maar we zullen zien. Mijn english les is trouwens een ''british literature'' les, en bereid je voor op college niveau dus ik denk dat die wel aardig goed moet zijn, het boek heeft overigens maar 1411 bladzijdes.. Eitje!. Ik voorzie wel een probleem voor spaans, namelijk; toen ik binnenkwam bleek dat ik de enige was! jaahaa de enige! echt niet normaal. Uiteindelijk heeft een meisje haar schedule nog gewijzigd dus vanaf morgen zijn we met zn tweeen.. Maar de eerste les dus alleen gehad wat me nogal bang maakte, aangezien we weten dat Romy geen spaans kent en dus niets te zoeken heeft in Spanish 3. Ik wilde dit verborgen houden, maarjah dat gaat nu een beetje moeilijk! ;s Maargoed hij dat nog niet wetende .. ;p haha.. wilde die een spaans gesprek voeren, wat dus niet echt mogelijk is aangezien ik zo goed als alleen Ola weet.. Dus ik hem even afgewimpeld en afgeleid door te praten over de boeken. Toen heel snieky gevraagd als ik even een boek mee kon krijgen om alvast te kijken, want mijn plan was om dan even basis Spaans in mn hoofd te proppen vanavond.. Beetje jammer dat ik die in mn locker heb laten liggen, wat betekende dat ik net even mn basis spaans van google translate moest halen. en we weten allemaal dat die bron niet betrouwbaar is.. ;p maarjah dat is nou een keer zo. Dus strakjes ga ik mezelf even basis spaans aan leren, hopelijk dat het snel gaat want veel tijd heb ik niet ;p hahaah.. Maarjah we zullen dus zien hoe het in de les gaat. Hij had aangegeven dat hij het geen probleem vond om gewoon makkelijk met spaans 1 en 2 te beginnen om te zien wat ik weet etc. Dat is ook echt wel nodig ;p haha.. We'll see... ;p Verder heeft de man van Athletic Training al even duidelijk gemaakt dat hij het niet leuk vind om te wachten, want hij wil de je wanneer de bel van de voorgaande klas is gegaan je vier minuten later in zijn lokaal bent. Dit is nogal onmogelijk aangezien je eerst naar je locker moet om je boek van de voorgaande klas in te proppen. Het kost met twee minuten om die open te krijgen door het slot ;p Vervolgens naar de gym te gaan om daar een ander lock te openen in de lockerroom, kost ook twee minuten, me dan om te kleden en naar de gym te lopen. Het komt er dus op neer dat dit me nooit lukken gaat.. ;p achjah,, we zullen zienn. Ook heeft Joyce me nutella, pindakaas en brood meegegeven voor in mn locker want volgens haar is het lunch eten niet genoeg. De lunch was overigens ''te eten'', ze willen een gezonde school maar naar mijn mening kan dat nog wel wat beter. Potato wedges, gefrituurde aardappel waarvan je een mm aardappel hebt en de rest gewoon iets gefrituurd. Chicken Sandwich, beter noem je het mcchicken zonder alle sla etc. Fruit, blikfruit wat dus vol zit met suiker. Maarjah,, ook krijg je geen mes mee, aangezien we misschien iemand leksteken.. ;p hahaha.. maarjaah.. (a) Verder zijn er aardige mensen, natuurlijk zijn er altijd mensen die je niet mag, niets aan te doen ;p haha.. Verder zijn mijn leraren wel oke denk ik. Na school mn eerste volleyball practice gehad.. Het was leuk maar opzich wel zwaar aangezien ik verder nog niet zoveel uit had gevoerd.. :$ Een mijltje hier, een mijltje daar.. Waarom ook niet? Laatste word ik in elk geval nooit aangezien er dikke kinderen hier rondlopen! niet normaall.. ;o haha.. Ik geloof dat dat mn schoolervaring wel was. Dit was natuurlijk nog niet een echte schooldag dus die meld ik later nog wel even. Na school trouwens gedouched en gegeten.. En mn basis spaans gegoogled ;p haha.. De link met foto's werkte neit geloof ik, huh? ik zal het later proberen op te lossen .. ;D Ik zal vast wel wat vergeten te melden zijn, maar dat komt dan in een andere blog nog wel te voorschijn denk ik.. Wens me succes met mn spaans (a) Latersss

xxx Liefss

6 opmerkingen:

  1. Hoi of moet ik zeggen Ola? Leuk verhaal weer. Op jouw verzoek: succes met je Spaans. Papa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo wat weer een leuk en lang verhaal ben echt benieuwd hoe het spaans je af zal gaan.zie al uit naar je volgende verhaal genieten ervan van wat je beleeft en schrijft.succes tot de volgende keer si si ola en sinterklaas is ook spaans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dankjulliewel.. ;D

    xxx Romy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oma uit Steggerda16 augustus 2011 om 19:54

    Dag lieve Romy de "Wereldreizigster"

    Hier dan eindelijk een berichtje van Oma Oosterkamp. Jouw Mama typt dit even voor mij.
    Het gaat heel goed met jou heb ik zo gehoord. Houden zo! En je rijdt ook al in een amerikaanse slee rond. Nou, nou, dan kan ik wanneer je weer thuis bent mooi met je uit toeren. Pas goed op jezelf en hoe zit dat eigenlijk met Ludwig. Dan slaap je met hem in de auto, dan met hem en de hele family in de tent? Hebben jullie geen eigen kamer en luchtbed? Haha, hoe meer zielen hoe meer vreugde,en we leven zo vrij als God in Frankrijk. Ken je deze uitspraak ook? Maar kijk goed uit als je begrijpt wat ik bedoel. Om maar af te sluiten met onze leus: Tot de pruimetijd! haha en die zijn hier nu volop te krijgen in dit seizoen. Heel wat lekkerder dan al die watermeloenen. Liefs van Oma uit Steggerda.

    P.S. Kan niet zo snel al je verhalen bijhouden hoor, maar geniet er enorm van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I am de happiest mother of the world!! because:

    Today received my Birthday card, with lovely words, from the States
    Thanks, the card was quickly sent by post. the card received a week for my Birtday. But you didn't forgot.

    I love you. Have fun and take care of yourself!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Mam; lief he.. ;D haha

    @ Oma; Leuk dat je ook wat geschreven hebt voor mij ;D heb je mijn kaartje ook al ontvangen? :) Ja, het autorijden gaat me hier goed af, als ik het zelf mag zeggen :) Ik rijd je graag rond :D Ik pas goed op mezelf :D Ja we konden met kamperen niet slapen vanwege gesnurkt dus hebben we maar in de auto geslapen. In huis hebben we wel gewoon aparte kamers ofzo hoor :D haha.. maak je maar niet druk.. ;D En ja ik ken de uitspraaak (a)Ik zal goed op mezelf passen, en watermeloenen smaken beter dan pruimen! :D

    Tot de pruimen tijd.. xxx Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter!
Ik stel het zeer op prijs, en zal proberen elke keer te reageren :)
Liefs, Romy