''It's the magic of risking everything for a dream that nobody sees but you...'' -Million Dollar Baby-

dinsdag 2 augustus 2011

''It's a new dawn, it's a new day, it's a new life, for me. And I'm feeling goooodd..''

Pff,, hier zit ik dan; het is dinsdagmorgen 2 augustus rond half tien. Ludwig ligt nog op bed, ik heb net gedouched en Joyce is aan het werk. Sara is met haar mee, want haar vader woont in dezelfde plaats als waar Joyce werkt. Ludwig en ik zijn vandaag alleen en morgen geloof ik ook. Gelukkig bestaan er dingen als een tv, computer en Guitar Hero! Woehoe.. :D Ik denk dat we ons wel vermaken, maar het was natuurlijk leuker geweest als de dichtbijzijndste buurman dichterbij had gewoond en we met hen hadden kunnen chillen ofzo. We hebben ook nog niet echt matties kunnen maken, en als we die hadden konden we waarschijnlijk niet bij hun huis komen ;p haha.. Het komt wel goed. Ik begin het hier steeds leuker te vinden :D Ik vond het eerst wel moeilijk, het is gewoon gek om je voor te stellen dat je hier een jaar woont, en vooral dat je je familie een jaar niet ziet. Wanneer je bij Schiphol vertrekt met een groep mensen en je naar een kamp toe gaat is het toch even heel anders, dan wanneer je met een handjevol naar Nebraska vliegt, en daar niet twee weken maar tien maanden blijft. Eerst wist ik niet echt wat ik ervan moest vinden; of het leuk was of Ludwig erbij kwam of niet. Maar nu ik hem ken en weet dat het gewoon een super toffe gozer is vind ik het echt helemaal top. Ook is het wel fijn dat je met ze tweeen bent en dingen kan delen enzo. Ook niet alle aandacht gaat naar jou, wat betekent dat je ook gewoon ff zelf kan chillen enzo.. Jaa ik ben heel blij dat hij er ook is :D De familie is ook echt super gezellig,, :D
Mjaa eehmm vanaf zondag; toen de visite kwam zijn we wat gaan eten. Ze noemen dat hier een ‘’cook-out’’. Je kookt gewoon van alles en zet dat op tafel ;p Wel gek dat ze naast komkommers, hamburgers, sausages, meloen en aardappels ook bakken met chips zetten ^^ De visite bestond trouwens uit een zoon van Joyce en zijn partner, Jake (ook zoon) en zijn vriendin Rachel, en de beste vriendin van Sara met haar moeder en zusje. Na het eten zijn we gewoon wat gaan chillen en guitar hero spelen. En Jake en Rachel gingen nog ff met Ludwig en mij rijden.. ;) Ik heb geprobeerd mn koffer wat te organisen, maar het is hier nogal rommelig en eigenlijk zijn er niet echt klerenkasten voor Ludwig en mij ;s Maar ze halen gewoon kleren weg van een aantal planken/buizen en die kunnen wij dan gebruiken. Het is behelpen maar het komt vastwel goed. Over kleren gesproken; de box die ik vanaf kamp hierheen had gestuurd met kleren is nog steeds niet aangekomen, ik hoop echt dat hij snel komt anders ben ik het haasje ;s Verder; eehm,, na het chillen enzoo gingen we verder chillen in de basement waar ze een megabank hebben staan met een beamerscherm en gingen we film kijken. Eerst keken we een bestwel saaie en daarna gingen we Harry Potter kijken. Mn ogen waren alleen heel moe, (de rest van mn lichaam eigenlijk ook ;p ) en dus deed ik ze af en toe dicht wat leidde tot het feit dat ik in slaap viel ;p haha.. Ik heb ook gewoon door het keiharde geluid van Harry Potter heen geslapen, en Ludwig geloof ik ook.. ;p haha.. Toen ik weer wakker werd was de film al afgelopen en toen ook maar naar bed gegaan ;) Gister was ik opzich ook wel vroeg wakker,, maar weer ff gedouched wat gegeten,, met Joyce gechilled.. Toen maar wat gaan facebooken en toen ging papa met me chatten en toen gingen we ook maar even skypen. Dus ik zo ff skypen met papa en mama, was heel leukk, Joyce had ook nog ff school gebeld want je moet je volgende week maandag zegmaar inschrijven, maar wij gaan dan miss nog ff een paar daagjes weg, dus dan konden we niet. Dus we besloten om dus gister maar te gaan en dat was ook chill..J hahaa.. ik heb de school even gezien, het is uiteraard klein maar vastwel leukk  Toen zijn Ludwig en ik naar de principal gegaan, ik heb hem nog even stroopwafels gegeven ;p hij vond ze lekker, en toen moesten we vakken kiezen. Ik hoopte natuurlijk dat ik senior kon worden, en de principal begon met iets wat leek op dit; eehm,, ik kan jullie niet anders plaatsen dan een.. senior.. ;p dus ik was super happy,, dat natuurlijk niet meteen laten blijken, maar ik had van te voren al tegen Joyce gezegd dat me dat natuurlijk wel het leukst leek.. Dus Ludwig en ik zijn beide senior,, Verder dus vakken kiezen, het was wel ff vaag want ze hadden een vaag schema. Sommige vakken worden bijvoorbeeld alleen aangeboden in een bepaald uur, en als je dan twee vakken wilt die beide in hetzelfde uur zijn moet je dus kiezen. Gelukkig heb ik dit enigszins kunnen vermijden. Dit zijn de vakken die ik heb gekozen;
!. Speech and Drama
2. World Geography and Modern Problems
3. Spanish 3
4. American History
5. Athletic Training
6. Economics and Government
7. English 12
8. Trigulus and Statistics
Bij period twee wilde ik eigenlijk alleen Modern Problems, maar dat scheen dus voor het tweede semester te zijn en moest ik ook nog een voor het eerste semester kiezen. Zoals ik al zei was er weinig keuze dus werd het maar World Geography. Ook heb ik mezelf een beetje in Spanish 3 geluld ;p Want volgens mij moet je wel al een beetje spaans daarvoor kunnen aangezien dat het hoogste niveau is, maar ik ga het gewoon proberen, omdat ik dus niet het allermakkelijkst wil hebben, en ik kan altijd nog wel weer wat wijzigen ;) Ook heb ik een locker gekregen, nummer 100. Het zijn echt van die grote lockers, dus het was wel grappig om die te zien ;p Na het inschrijven gingen we naar het basketballveld waar dus nog meer exchange students en nog wat andere mensen waren. Ook mn IEC was er, die nu drie exchange students in huis heeft omdat het dus niet allemaal goed was gegaan. Die vrouw die haalt dus blijkbaar allemaal kids hierheen zonder echt een huis voor ze te hebben, en moet dit nu nog allemaal regelen. Rianne (nederlands meisje) en Kay (Nederlandse jongen, die met me mee vloog maar naar Bryant camp ging) waren er, en een Fins meisje, die ik op kamp had ontmoet. Zij drie wonen bij de IEC maar volgensmij gaat als het goed is alleen Rianne naar dezelfde school als mij, want die vrouw heeft nu twee gastgezinnen gevonden voor Kay en het Finse meisje. Dit had ze natuurlijk allang moeten doen, en Joyce keurt haar manier van werken echt af. Dit heeft ze duidelijk laten merken.. Het spoort eigenlijk ook niet, want heel veel mensen vliegen dus hierheen zonder echt een familie te hebben.. Zoiets had Ludwig ook, maar gelukkig was Joyce daar ;D Naja,, na wat gepraat te hebben met de mensen daar gingen we maar weer weg van de school. Omdat het hier dus mega warm is besloten we te gaan zwemmen in Pawnee City.. Dit was allemaal heel leuk en aardig maar mijn bikini zit dus in de box die nog niet aangekomen is.. ;s Ik kon dus lekker zwemmen in een tshirt en korte broek ;p haha.. Nja dat ook eens meegemaakt.. Na het zwemmen gingen we nog ff wat drinken bij de vriendin van Sara die in Pawnee City woont, (het heet city maar er zijn ook maar 1000 inwoners ) mooi huis hebben die mensen trouwens.. Toen we weer terugkwamen nog even thuis gechilled, en gegeten om kwart over negen ;p haha… Ik had geen honger ofzoo maar toch ;p Toen wat gelaptopt en tv gekeken,, Easy A kwam op tv dus wij die kijken,, maar omdat we dus zegmaar een beetje verslaafd zijn geraakt aan guitar hero, gingen we halverwege de film dat maar doen en zijn we rond half 1 gaan slapen.. Joyce ligt dan allang op bed omdat die dus gewoon naar haar werk moet.. Maar wij kunnen gewoon lekker chillen.. Ook heb ik mn eerste post gekregen ! yay,, haha,, echt heel leuk,, het is een uitnodiging voor een volleyball party aanstaande maandag.. Ik heb dr wel zin in! Misschien dat we dan wel op vakantie zijn, maar we zullen zien.. Niks aan te doen in dat geval. Beide dingen zijn top :D Najaa dat was het eigenlijk wel van de afgelopen dagen.. ;) 


XXX Liefss,, my

9 opmerkingen:

  1. ha ha ik ben eerst toen ik oom henk vertelde dat je locker 100 hebt zei hij direct dat is het schiethuis.nu maar hopen dat je box aankomt .heb je hem wel naar het juiste adres verzonden.leuk verhaal heb je geschreven en dus toch nog op vakantie en ook nog senior wat je graag wilde.blij dat je het daar leuk vind alleen jammer dat de buren ver weg wonen .woont je gast gezin dan buiten de plaats tot de volgende keer en veel plezier op vakantie en op school groetjes en we denken aan je Henk en Agatha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel ;D ja we wonen buiten het dorp,, alle afstanden zijn blijkbaar in America altijd groot.. groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jippie, Mijn avond is weer goed... lieve Romy wat hebben we zojuist ff een heerlijk uur bij kunnen kletsen.Toch niet achterblijven met mijn reactie op je blog. Wat weer een leuk verhaal heb je geschreven. Fijn dat het begint te wennen!!! Je nieuwe High School al bezocht, de vakken gekozen.Het is zelfs gelukt om senior te worden en wie weet mag je zelfs graduaten en je diploma volgend jaar behalen. Dat willen wij meemaken!!!! Dus zet hem op en maak er een prachtig jaar van. Ook lief van je hostmom dat ze jullie nog een paar dagen meeneemt op vakantie voordat school begint. Hoop voor jou dat Ludwig ook bij je gastgezin mag blijven.

    Dikke kusssss

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Romy,

    We zijn gisteravond weer teruggekomen van vakantie op TENERIFE. We hebben het leuk gehad.
    Mooie weer 30-35 graden, mooi Appartement, en alles dicht in de buurt.We zijn een dag naar het Loropark (hier zijn mooie dieren te bewonderen en shows te zien van dieren) geweest aan de andere kant van het eiland.We hebben een Catamaran boottocht gedaan.Fietsen gehuurd, lekker aan het strand gelegen en in de zee, en s'avonds lekker eten/winkelen en een terrasjes pakken.
    Kortom het was weer een mooie vakantie.

    Maar vandaag was er weer werk aan de winkel:
    -6 wasjes gedraaid en gedroog aan de waslijn,
    strijken en opbergen in de kast
    -Boodschappen doen, en de tuin fatsoeneren
    Dan heb je de put wel weer uitttttttt.

    En om in jou woorden te spreken: het wordt weer tijd om lekker te chillen.

    Het ga je goed..

    De groeten uit Wolvega

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha,, heel tof dat jullie vakantie zoo leuk was :D en inderdaad soms moet je gewoon even tijd nemen om te chillen :P haha. :D Bedankt voor de interesse in mn blog :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Roomskidee,

    Fijn dat je nu je draai hebt gevonden. Het 'normale' leven voor 10 maanden zal nu eindelijk gaan beginnen.

    Dus je bent een senior! Dat betekent dat je in Nederland 65 jaar bent:P haha! ouwe rakker!

    Geniet ervan, en hou ons op de hoogte van al je ups and downs.

    BTW: Sylvana en ik zijn vandaag teruggekomen van vakantie. Weet je het nog: eerst naar brabant, toen Antwerpen, en de laatste dagen Sauerland. Totaal zo'n 1100 km, dus ook lekker veel gereisd.

    Geniet ervan, en begin uitgerust aan een nieuw schooljaar.

    Groetjes, Peter (en een beetje van Sylvana).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Peter, (en een beetje Sylvana),, was jullie vakantie beetje toppiejoppie? ik denk het wel hea.. ;p hahah,, ik ga miss ook nog paar daagjes weg maar we zijn nog ff aan het kijken hoe en wat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Romy,

    Jij bent verslaafd aan guitar hero en ik zo'n beetje aan jouw dagelijkse verslagen.
    Jan is ook blij voor je dat je senior bent. Is hij straks niet de enigste op de buurt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Paulien,, hahaaa ;p jee beetje verslaafd is het wel,, (a)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter!
Ik stel het zeer op prijs, en zal proberen elke keer te reageren :)
Liefs, Romy